Vi inviterer til åbent hus i Horsens

Interessen har været stor, siden Behandlingsskolerne i august 2021 åbnede et nyt undervisnings- og behandlingstilbud i Horsens. Nu inviteres alle interesserede inden for til åbent hus torsdag, den 10. marts.

 

Behandlingsskolerne Horsens er målrettet børn og unge med skolevægring og med psykiske vanskeligheder, der rækker udover det, der ses hos jævnaldrende i folkeskoler eller på specialskoler. Eleverne indskrives på skolen via kommunale henvisninger.

– Vi får løbende henvendelser fra forældre til børn med psykiske udfordringer, som er nysgerrige på, om vores tilbud måske kan hjælpe. Samtidig er vi i dialog med interesserede fagpersoner og specialister fra kommunerne, fortæller Tina Nielsen Gladbjerg, der er skoleleder på Behandlingsskolerne Horsens.
– Men én ting er, hvad vi kan formidle i materiale og fortælle i telefonen eller på møder. Den bedste fornemmelse for, hvordan vi arbejder med vores elever, får man jo, når man træder inden for i vores skole. Derfor inviterer vi nu til åbent hus, hvor alle interesserede uanset baggrund kan komme forbi for at møde os, mærke stemningen og se vores skole. Udover konkrete faglige oplæg kan man selvfølgelig få en snak med os om lige præcis de spørgsmål, man måtte have – uanset om man er forælder eller fagperson, lyder det fra Tina.

Faglige oplæg
Ved arrangementet vil der være faglige oplæg om skolevægring, motivation og belønning og om Behandlingsskolernes integrerede tilgang til undervisning, pædagogik og psykologisk og somatisk behandling.

Ingen tilmelding
Åbent hus finder sted torsdag, den 10. marts, kl. 15-17 på Chr. M. Østergaards Vej 4a i Horsens. Arrangementet er åbent for alle interesserede og kræver ikke tilmelding.

Mere information
Hvis du har spørgsmål angående arrangementet, så er du velkommen til at kontakte skoleleder Tina Nielsen Gladbjerg på 52 13 00 96 eller souschef Maria Tromborg på 27 63 55 97.

 

Behandlingsskolerne Horsens tilbyder specialundervisning med integreret behandling til elever, der udvikler sig bedst i et særligt tilrettelagt skoletilbud. Hver enkelt elev modtager den nødvendige støtte til at sikre elevens trivsel og elevens udvikling både fagligt og socialt. Resultaterne skabes i tæt samarbejde med elevens familie og eleven selv.

Målet er altid, at eleverne gør så store personlige, faglige og sociale fremskridt, at de enten kan vende tilbage til den almene folkeskole eller gå til folkeskolens prøver i alle fag.